Jdi na obsah Jdi na menu
 


O nás

Příspěvky

Mateřská škola ...

4. 2. 2014

...Na Hvězdárně byla otevřena 1.1.2010 jako nejmodernější školka v Jindřichově Hradci. K 1.10. 2015 se stala odloučeným pracovištěm 2. mateřské školy Jindřichův Hradec III., Jáchymova 209.

Má kapacitu 86 dětí ve čtyřech třídách: po 28 ve velkých třídách v prvním poschodí - děti jsou zde rozděleny podle věku. V přízemí školy jsou dvě menší třídy pro 15 dětí. Tyto třídy jsou specializované na intenzívní vzdělávání v oblasti komunikace (rozšířený logopedický program). Velká logopedická pozornost je věnována i dětem běžných tříd.

V každé třídě se dětem věnují dva pedagogové.

Ve třídách s rozšířenou logopedickou výukou jsou speciální pedagogové a logopedka.

O provoz MŠ dále pečují provozní zaměstnanci - kuchařky, uklízečky, hospodářka a jediný (patřičně obletovaný :-) muž - školník.

Škola je bezbariérová, stejně tak i prostory rozlehlé a herními prvky vybavené zahrady.

Zřizovatelem zařízení je město Jindřichův Hradec, škola má právní subjektivitu.

Pro děti je školka otevřena od 6.15 do 16.30 hodin.

MŠ se po dohodě se zřizovatelem uzavírá pouze v době vánočních svátků (v provozu jedna MŠ ve městě dle domluvy) a střídavě jednoho měsíce v době letních prázdnin - provoz zajištěn spolu s MŠ Jáchymova.

Ve všech třídách pracujeme podle Školního vzdělávacího programu Šťastné dítě. Neorganizujeme žádné další kroužky, neboť se domníváme, že naše práci s dětmi je všestranná a na vysoké úrovni i v rámci výuky. A to včetně hudební výchovy, výtvarných činností, sportovních aktivit i hravého seznamování dětí s anglickým jazykem.

Spolupracujeme s řadou dalších odborníků z oblasti výchovy, vzdělávání a zdravotnictví, ale především a každodenně s rodiči.

Úrovni stravování je věnována velká péče. Jídla jsou připravována v souladu se zásadami zdravé výživy. Děti dostávají dopolední a odpolední svačinu a oběd. Během celého dne je zajištěn pitný režim i na třídách a v létě na zahradě. Všechny třídy obědvají v jídelně, děti se učí stolovat, přinést si a odnést talíř a příbor.

Po obědě děti odpočívají. Předškolní děti, které již neusínají, mohou po přiměřeném odpočinku vstát a věnovat se klidným hrám nebo individuální práci s učitelkou.

Děti z celé mateřské školy se potkávají ve scházecí třídě, v jídelně nebo na zahradě. Znají ostatní učitelky i vrstevníky a nemají většinou problémy se změnou kolektivu nebo vedení. Učí se navazovat nové vztahy a rozvíjejí si psychickou i emoční odolnost.